Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

projectassistent beleid

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: AWV00294


Onze organisatie

Ben jij een gedreven persoon en ga jij voor niets minder dan een efficiënte werking en een gemoderniseerd beleid?

Wil je bovendien graag een bijdrage leveren aan een veilige, vlotte en duurzame mobiliteit voor alle weggebruikers in Vlaanderen? Dan ben jij de ideale projectassisent beleid voor de afdeling Planning en Coördinatie van het Agentschap Wegen en Verkeer!

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden. Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO), deze afdeling is een centrale afdeling die de rol van katalysator voor de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden vervult.

Meer informatie over het agentschap is te vinden via de website www.wegenenverkeer.be.

Jouw takenpakket

Je zal deel uitmaken van het team Tactische en Operationele planning. Het team is verantwoordelijk voor de opmaak van de beleidsdocumenten, het beheer en de ontwikkeling van de meet- en sturingsinstrumenten alsook en het aansturen van de organisatiebeheersing.

Als projectassistent beleid is je belangrijkste taak het beheren van de meet- en sturingsinstrumenten van het Agentschap Wegen & Verkeer. Je volgt deze op, vult ze aan en gaat steeds actief op zoek naar de juiste meetfactoren die het voor andere teams mogelijk moet maken hun werking op te volgen en bij te sturen. Als uitgangspunt is hiervoor een lijst van te ontwikkelingen metingen voor handen. Voor dergelijke ontwikkelingstrajecten zal je als trekker optreden. Je beheert tevens de interne Google-site en bouwt mee dashboards uit om de zichtbaarheid van de sturingsinstrumenten te verhogen. Maandelijks schrijf je ook een artikel over het ‘cijfer van de maand’ dat verschijnt in onze interne nieuwsbrief.

Elk kwartaal gebruik je jouw kritische blik om de resultaten uit deze sturingsinstrumenten te analyseren. Dit doe je zowel voor onze afdeling (PCO) als voor ons Agentschap (AWV). In de analyse geef je de aandachtspunten en trends weer. Je stemt met de inhoudelijke specialisten af om na te gaan wat de achterliggende oorzaak is en welke acties getroffen moeten worden. Indien bepaalde acties of beslissingen genomen werden op basis van de stuurinstrumenten, volg je ook op of er gevolg aan gegeven werd en of er nieuwe trends zichtbaar worden. In deze functie streef je permanent naar het verbeteren van de werking van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Je krijgt de verantwoordelijkheid om zelf inventief op zoek te gaan naar gepaste systemen, dit in overleg met diverse collega’s uit het AWV.

Je zal ook het aanspreekpunt zijn van de Commissie Sturingsinstrumenten. Deze commissie is verantwoordelijk voor het monitoren en bijsturen van de werking van het Agentschap op basis van de meet- en stuurinstrumenten. Samen met hen ben je verantwoordelijk voor de operationalisering van de KPI’s. Dit wil zeggen dat je je gaat verdiepen in de materie van de verschillende indicatoren. Dit helpt je ook een beeld te krijgen van de volledige organisatie.

Als Projectassistent Beleid is het uiteraard belangrijk om correct en tijdig te communiceren en te informeren aan de betrokkenen binnen AWV. Om hier invulling aan te geven zal je werkrelaties moeten onderhouden met betrekking tot je eigen projecten en zo tot een goede manier van samenwerking komen. Je houdt een goed contact met de verschillende afdelingen en de juiste aanspreekpunten en deelt relevante informatie met je collega’s.

Jouw profiel
  • Je hebt een bachelordiploma
  • Je hebt, bij voorkeur, een eerste ervaring met kwantitatieve analyses
  • Je hebt kennis van de courante informatica-pakketten, een goede kennis Microsoft Excel en Google Spreadsheet is essentieel.
  • Je kan data verwerken en analyseren.
  • Je kan eigen projecten uitwerken en beheren.
  • Je gaat steeds nauwkeurig te werk, je bent een goede planner en kan deadlines probleemloos halen.
  • Je hebt oog voor detail zonder het totaalplaatje uit het oog te verliezen
Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving. Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. 35 vrij te kiezen vakantiedagen en vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar en de mogelijkheid tot telewerk.

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 23 januari 2018 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Meer info over de selectieprocedure vind je in de uitgebreide functiebeschrijving in bijlage.

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Thomas Lieben, Coördinator tactische en operationele planning