Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

boekhouders

Solliciteer
  • afdeling: Xperta
  • organisatie: Departement Mobiliteit en Openbare Werken
  • regio: Antwerpen - standplaats: Brussel, Zwijnaarde of Borgerhout
  • referentie: DMOW00212


Onze organisatie

Het Departement Mobiliteit en Openbare Werken doet Vlaanderen bewegen: langs de weg, over het water en door de lucht.

Het Departement Mobiliteit en Openbare Werken staat voor een duurzame ontwikkeling van de mobiliteit in Vlaanderen. Het realiseert heel wat projecten en biedt daarnaast beleidsondersteuning op het vlak van mobiliteit, verkeersveiligheid, investeringen, beheer en exploitatie van de transport- en de haveninfrastructuur. 

De functie van boekhouder situeert zich binnen Xperta. Xperta bundelt de 4 technisch ondersteunende afdelingen van het Departement MOW (Algemene Technische Ondersteuning, Expertise Beton en Staal, Geotechniek en Waterbouwkundig Laboratorium). Xperta levert, als operationeel dienstencentrum respectievelijk als studie-, onderzoeks-  en kenniscentrum, kwaliteitsvolle diensten aan afdelingen, agentschappen of derden, binnen of buiten het eigen beleidsdomein en dit ter ondersteuning van het beleid of de uitvoering ervan, in volgende domeinen: burgerlijke bouwkunde (bruggen, tunnels, sluizen, kaaimuren en stuwen), geotechniek, topografie en fotogrammetrie, waterbouwkunde, standaardbestekken, technische voorschriften, prijsadvies, juridische ondersteuning inzake overheidsopdrachten en ICT-ondersteuning.

De boekhouder zal heel Xperta op financieel vlak ondersteunen.

Jouw takenpakket

Als boekhouder van Xperta ben je specialist inzake financiële, boekhoudkundige en (administratieve) opvolging en afhandeling van dossiers. Afhankelijk van je sterktes, interesse en voorkennis komt de focus terecht op aankoop, overheidsopdrachten, raamcontracten en/of magazijnbeheer.

Naast je standaard taken, spring je ook occasioneel in voor het uitvoeren van algemene administratieve taken en ben je ook back-up voor andere boekhoudkundige functies.

Takenpakket aankoop

  • financiële opvolging van aankoopdossiers en toegewezen budgetten.
  • optimalisatie van lopende financiële processen.
  • rapportering over de toegewezen budgetten naar afdelingshoofden en COVA (college van afdelingshoofden).
  • aanspreekpunt voor het administratief verwerken van bestellingen.

Takenpakket overheidsopdrachten

  • dossierbeheer van overheidsopdrachten.
  • ondersteuning bieden aan leidend ambtenaren van overheidsopdrachten.

Takenpakket raamcontracten

  • financiële opvolging van dossiers i.k.v. raamcontracten aan interne Vlaamse Overheid-klanten.
  • zorgen voor een efficiënt, correct en klantvriendelijk verloop van interne processen en dat procedures, wet- en regelgeving worden gerespecteerd.
  • ondersteuning bieden aan leidend ambtenaren van raamovereenkomsten.

Takenpakket magazijnbeheer

  • financieel-administratieve verwerking van de voorraadwijzigingen in het magazijn van Geotechniek (Zwijnaarde).
  • organisatie en uitvoering van fysieke inventaristelling.
Jouw profiel
  • bachelordiploma, bij voorkeur in een financiële of boekhoudkundige richting.
  • ervaring met het trekken van verbeterprojecten is een pluspunt.
  • ervaring met offerteaanvragen en het goedkeurings- en vastleggingsproces is een pluspunt.
  • ervaring met overheidsopdrachten is een pluspunt.
  • financieel inzicht.
  • goede kennis van boekhoudkundige aanrekeningen en processen.
  • theoretische en praktische kennis en ervaring met financiële software.
  • goede kennis van MS Office.
  • je bent sterk in het digitaal ordenen van informatie m.b.t. je takenpakket.
  • kennis Orafin en eDelta strekt tot aanbeveling.
Ons aanbod

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – een aantrekkelijke vakantieregeling – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer - maaltijdcheques - hospitalisatieverzekering - ...

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 26 november 2018 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Voor meer informatie kan je de uitgebreide functiebeschrijving in bijlage raadplegen.

 

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met 

Lieve Van de Water
Hoofd Interne Werking en Coördinatie bij Waterbouwkundig Laboratorium
Tel: 03 224 61 66     Mobiel: 0477 58 13 37
E-mail: lieve.vandewater@mow.vlaanderen.be

Of

Elke De Smedt
Celhoofd Administratie-Kwaliteit bij de afdeling Algemene Technische Ondersteuning
Tel. 02 553 73 71     Mobiel: 0473 55 28 24
E-mail: elke.desmedt@mow.vlaanderen.be

 

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met 

Kirsten Wilberts
Intern consultant HRM – selectiedeskundige, afdeling Organisatie
Tel. 02 553 72 14
E-mail: kirsten.wilberts@mow.vlaanderen.be