Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

financieel deskundige

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: AWV00538


Onze organisatie

Ben jij een gedreven persoon en ga jij voor niets minder dan een efficiënte werking en een gemoderniseerd beleid?

Wil je bovendien graag een bijdrage leveren aan een veilige, vlotte en duurzame mobiliteit voor alle weggebruikers in Vlaanderen? Dan ben jij de ideale financieel deskundige voor de afdeling Planning en Coördinatie van het Agentschap Wegen en Verkeer!

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden.  Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO). Deze afdeling neemt een centrale, coördinerende rol op ten opzichte van de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden vervult.

Je werkt binnen het financiële team onder leiding van de teamverantwoordelijke financieel management, dit team werkt coördinerend en ondersteunend op vlak van het financieel domein naar de andere afdelingen van het agentschap toe.

Jouw takenpakket

Als rechterhand van de teamverantwoordelijke financieel management, help je mee bij het verzamelen van informatie voor het opstellen van de begroting en het bijsturen hiervan bij de controle. Je takenpakket bestaat hoofdzakelijk uit:

  • Het beheren en behandelen van administratief-financiële dossiers en gegevens.
  • Het opmaken en analyseren van financiële rapporten.
  • Het bijdragen aan een correct, efficiënt en klantvriendelijk verloop van interne processen en de naleving van procedures, wetten en regelgeving.
  • Vanuit je financiële expertise, sta je in voor het bieden van ondersteuning aan alle betrokken partijen (zowel binnen als buiten het Agentschap Wegen en Verkeer). Dit kan gaan van uitwisseling van financiële gegevens tot het begeleiden van ad hoc projecten.
  • Administratieve taken in kader van de coördinatie en ondersteuning van de afdeling.

Verder zal je een actieve rol opnemen in het optimaliseren en digitaliseren van de bestaande processen en procedures. Waarbij je ook je collega-ontvangstrekenplichtigen stimuleert tot het toepassen van deze verbeterinitiatieven.

Jouw profiel
  • Je hebt een bachelordiploma, bij voorkeur in een financiële of economische richting.
  • Ervaring in een gelijkaardige of boekhoudkundige functie is een pluspunt.
  • Je hebt affiniteit met cijfers en bent in staat deze gegevens te analyseren.
  • Je hebt kennis van boekhouding, rijkscomptabiliteit en overheidsopdrachten of bent bereid om deze kennis op korte termijn te verwerven.
  • Je kan vlot overweg met pc en hebt een goede kennis van courante informaticapakketten, waarbij kennis van Excel en Google Spreadsheet essentieel is. Verder vormt het aanleren van nieuwe applicaties geen probleem.
  • Je werkt nauwkeurig en met oog voor detail, zonder het totaalplaatje uit het oog te verliezen.
  • Je plant je werk effectief en weet zo probleemloos je deadlines te behalen.
Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving. Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, de mogelijkheid tot telewerk,… 

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 2 januari 2019 door je cv en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Voor meer informatie kan je de uitgebreide functiebeschrijving in bijlage raadplegen.