Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

verantwoordelijke interne communicatie

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: AWV00648


Onze organisatie

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden.  Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO), deze afdeling is een centrale afdeling die de rol van katalysator voor de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden vervult.

Samen met je collega’s van interne communicatie ondersteun je de strategie, een sterke bedrijfscultuur en de motivatie van de medewerkers van AWV. Hiermee lever je een aanwijsbare bijdrage om de visie van het Agentschap Wegen een verkeer waar te maken.

Jouw takenpakket

Ben jij goed in het bedenken van ideeën en het uitvoeren daarvan en vind je het communicatie vak te gek? Ben jij een gedreven en ervaren communicatie professional die op innovatieve en daadkrachtige wijze zichtbaar meewerkt aan de interne communicatie?

Wil je bovendien graag een bijdrage leveren aan een veilige, vlotte en duurzame mobiliteit voor alle weggebruikers in Vlaanderen. Dan ben jij de ideale verantwoordelijke interne communicatie voor het Agentschap Wegen en Verkeer!

  • Je detecteert de noden op vlak van communicatie binnen de organisatie, maakt communicatieplannen op en draagt zorg voor een succesvolle uitvoering daarvan.
  • Dat gaat van het uitwerken van magazines, het schrijven van artikels voor het intranet, het opmaken van videoreportages, organiseren van events, organiseren van sensibiliseringsacties, uitwerken van presentaties en schrijven van speeches tot het ondersteunen van verschillende werkgroepen met hun presentaties...
  • Ook bedenk jij creatieve manieren om het agentschap Wegen en Verkeer voor de medewerkers nog verder op de kaart te zetten.
  • Je werkt daarbij nauw samen met je collega's van externe communicatie en vult elkaar aan, ondersteunt elkaar, versterkt elkaar en vervangt elkaar indien nodig.
Jouw profiel
  • Je hebt een masterdiploma, bij voorkeur master communicatiewetenschappen
  • Je hebt minstens 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van corporate communicatie, bij voorkeur met interne communicatie bij een grote organisatie.
  • Je hebt een analytische geest en bent ondernemend en creatief
  • Je genereert nieuwe ideeën die je vervolgens ook kan omzetten in praktische realisatie. Je kan strategisch denken, maar schrijft even graag een goede tekst of een heldere presentatie.
  • Je werkt graag zelfstandig en projectmatig en bent in staat om goed om te gaan met tijdsdruk om deadlines te halen en prioriteiten te stellen.
  • Je hebt een vlotte pen en kan ingewikkelde en soms technische materie zeer verstaanbaar overbrengen.
  • Je hebt ervaring met de inzet en productie van de diverse middelen: events, video, online, face2face en meer.
  • Je hebt hebt een sterke interesse in digitale communicatie. (intranet, digitale schermen, interne social media)
  • Ervaring met het zelf maken van videoreportages is zeker een meerwaarde, aangezien dit een belangrijk onderdeel wordt van je takenpakket.
Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving.

Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer, 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, glijdende werkuren en de mogelijkheid tot telewerk.

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal € 3.204,70 (0 jaar ervaring - salarisschaal A111) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 24 april 2019 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Meer info over de functie vind je in de uitgebreide functiebeschrijving als bijlage.

Voor extra informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met