Wij zoeken voortdurend

Verfijn zoekopdracht

Organisatie

Regio

Diploma

Contractvorm

Vacature

communicatiemedewerker

Solliciteer
  • afdeling: Planning en Coördinatie
  • organisatie: Agentschap Wegen en Verkeer
  • regio: Brussel - standplaats: Brussel
  • referentie: AWV00649


Onze organisatie

Het Agentschap Wegen en Verkeer beheert ongeveer 7000 km gewest- en autosnelwegen en ruim 7700 km fietspaden.

Je komt terecht in de afdeling Planning en Coördinatie (PCO). Deze afdeling is een centrale afdeling die de rol van katalysator vervult voor de andere afdelingen van AWV, naar klanten (intern en extern) en naar externe belanghebbenden toe. Je bedenkt creatieve manieren om het agentschap Wegen en Verkeer verder op de kaart te zetten. Je werkt daarbij nauw samen met je collega's van interne en externe communicatie en ondersteunt hen waar nodig.

Jouw takenpakket

Heb jij feeling voor alles wat met interne en externe communicatie te maken heeft? Volg je de laatste trends op vlak van communicatie, internet en sociale media en zie je in één oogopslag hoe het Agentschap Wegen en Verkeer haar communicatie kan verbeteren? Werk je graag hands-on en administratief ondersteunend?
Wil je bovendien graag een bijdrage leveren aan een veilige, vlotte en duurzame mobiliteit voor alle weggebruikers in Vlaanderen? Dan ben jij de ideale communicatiemedewerker bij de afdeling Planning en Coördinatie van het Agentschap Wegen en Verkeer!

Als communicatiemedewerker versterk je het communicatieteam en ondersteun je de collega’s van de pijler communicatie. Hierbij sta je in voor: 

  • De operationele coördinatie van lopende dossiers. Het gaat daarbij over uiteenlopende taken zoals het coördineren van brochures, bedrijfsfilms, opvolgen van externe fotografen…
  • Het mee opzetten en operationeel uitwerken van events. Dat betekent het mee uitwerken van scenario’s, het zoeken & boeken van zalen, het contacteren van sprekers, het uitnodigen van deelnemers en alle andere organisatorische aspecten die daarbij komen kijken.
  • Een belangrijk deel van de taak van onze nieuwe collega is de administratieve ondersteuning van de pijler communicatie:
    • Opvolging van de contracten cfr. de wetgeving op de overheidsopdrachten, opmaak van verschillende bestekken en raamcontracten. Daarbij zal je de behoefte mee scherpstellen en de aanbestedingsdossiers uitwerken en opvolgen
    • Verslaggeving & opvolgen actiepunten van meetings
    • Beheer van communicatietools type fotodatabank, databank persberichten, ondersteuning user management in verschillende tools...
  • Tot slot krijg je ook de kans om onder meer pers- en intranetberichten, interne magazineberichten, etc. te schrijven en mee concepten te bedenken van toekomstige events.
Jouw profiel
  • Je beschikt over een bachelor diploma, bij voorkeur in communicatiemanagement
  • Je hebt minstens 2 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met het organiseren van events of binnen de communicatiesector
  • Je bent creatief, flexibel, neemt initiatief en werkt zelfstandig binnen een team. Je brengt nieuwe ideeën aan die je vervolgens ook kan omzetten in praktische realisatie
  • Je bent een goede planner, bent projectmatig ingesteld en kan deadlines probleemloos halen
  • Je houdt er van om administratief ondersteunend te werken
  • Je hebt een vlotte pen en kan ingewikkelde en soms technische materie zeer verstaanbaar overbrengen.
  • Je hebt ervaring met de inzet en productie van de diverse middelen: events, video, online, face2face en meer.
  • Aangezien het jouw taak zal zijn om bestekken en raamcontracten op te maken, is kennis van de wetgeving op overheidsopdrachten een sterke troef.
Ons aanbod

Bij het Agentschap Wegen en Verkeer werk je mee aan de mobiliteit en verkeersveiligheid in Vlaanderen. Je maakt deel uit van een organisatie die resultaatsgerichtheid weet te combineren met een menselijke werkomgeving.

Naast het meewerken aan tal van boeiende projecten krijg je een mooi en competitief loon aangevuld met o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer, 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, glijdende werkuren en de mogelijkheid tot telewerk.

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal € 2.372,59 (0 jaar ervaring - salarisschaal B111) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Hoe solliciteren

Solliciteren kan tot en met 24 april 2019 door je CV en motivatiebrief in te sturen via de sollicitatieknop op deze pagina.

Meer weten

Voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden en selectieprocedure kun je contact opnemen met Eline De Smet, selectieverantwoordelijke:

- Tel: 02 553 85 13
- E-mail:eline.desmet@mow.vlaanderen.be

Meer informatie over de inhoud van de functie kan je terugvinden in de functiebeschrijving.